fredag 11 maj 2012

ETT STEG TILLBAKA ( Varberg 23,7 mil )

Ibland måste man ta ett steg tillbaka för att komma vidare framåt. Och det är verkligen sant.

Jag har varit så glad i början för att jag orkar att gå så mycket, men min fot har inte orkat med och blivit överansträngd.
Jag fick lov att ta allt kortare promenader men till slut hjälpte det inte.

Jag fick helt enkelt ta ett steg tillbaka och först och främst vila foten i ca två veckor och sedan har jag sakta börjat trappa upp promenaderna igen under ett par veckors tid.

Ett annat steg tillbaka, som kändes som ett väldigt nederlag först, är att jag har börjat använda kryckorna igen när vi är ute och promenerar.
Hela året har jag hållt i Anders när vi varit ute och det har kännts väldigt befriande och skönt att slippa kryckorna. Men jag har nog lutat mig mot honom lite och gått snett, vilket kan ha bidragit till min onda fot.

Nu har jag vant mig med kryckorna igen. Jag går mycket rakare och kan gå längre och längre innan jag börjar känna av foten. Både förra veckan och den här har jag kommit upp i min vanliga takt igen och gått ca 4 mil / vecka. Foten gör väldigt ont ibland men bara jag vilar till dagen efter så känns den bra igen. Det känns skönt att börja komma tillbaka igen.

Medans jag har vilat foten har jag kört lite crossfit och rott hemma i våran roddmaskin.
Jag har ju även exprementerat med intermittent fasta och kommit fram till en bra nivå.
Jag hoppar numera över frukosten i stort sett alla dagar och äter två stora mål mat om dagen. Det första målet äter jag ca  kl.12 på dagen och kl.19 äter vi en stor middag. Det går jätte bra och jag känner mig mycket piggare.

Slutligen så har vi gjort ytterligare en förändring. Både jag och Anders har slutat att dricka kaffe!
Vi har klarat oss utan kaffe i 2 1/2 vecka nu och kommer inte att börja igen. Det var det sista giftet vi hade kvar och ingen av oss trodde att det skulle gå så här lätt att sluta. Vi har försökt flera gånger tidigare men då åt vi fortfarande kolhydrater, vilket kanske kan vara förklaringen.

Från och med nu så är våra droger rött te, mörk choklad och ett och annat glas vin. Inget av dem påverkar blodsockret nämnvärt och har även massa bra egenskaper.



                                               Pionerna i trädgården förra sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar